مشاوره رایگان دریافت کنید !
ما هم اکنون آماده پاسخگویی هستیم!
برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.
siteQ
طراحی سایت ، سئو ، تولید محتوا ، گرافیک ، سوشال مدیا و...
یکی از مهم ترین سوالات کاربران در زمینه Google Ads این است که تبلیغات گوگل چیست؟
گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق
سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند.
معروفترین شکل Google Ads، تبلیغات در گوگل است.
در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد میکند تا
تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود.
تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینهای را وارد میکند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل
از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به
کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.
برای دریافت مشاوره تماس بگیرید: (09394699940)
در صورتی که تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب و کارها
میتواند مفید و کارساز باشد.
انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن
صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت
سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر
مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند.
متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می کنند و به این نتیجه میرسند
که این تبلیغات به صرفه نیست.
استفاده از راهنمایی های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می تواند نظر این افراد را به کلی تغییر دهد.
ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت میکنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.
برای تبلیغ در گوگل ادوردز ابتدا باید کار با سیستم گوگل ادوردز را یاد بگیرید.
پس از یادگیری ادوردز شما می توانید یک حساب ادوردز بسازید و سپس با استفاده از دانش خودتان و
همچنین استفاده از سایت کیو siteQ به تبلیغات بپردازید.
همچنین در صورتی که تمایل به یادگیری گوگل ادوردز ندارید و یا وقت کافی برای مدیریت تبلیغات ادوردز
ندارید، میتوانید با سفارش به ما مدیریت تبلیغات گوگل خود را برونسپاری کنید و تنها با دسترسی
مستقیم به عملکرد تبلیغاتتان نظارت کنید.
Max CPC یا حداکثر هزینه به ازای هر کلیک، حداکثر مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر است
برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند.
Max CPC میتواند برای هر کلمه یا عبارت کلیدی (Keyword) و یا به صورت گروهی برای هر ادگروپ
(Adgroup) مشخص شود.
Max CPC هر کلمه کلیدی با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهادات رقبا تعیین میشود.
حتی اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیکها یکی باشد (مثلا 60 سنت)، هزینه کلیک بر روی تبلیغات
شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان، متفاوت (و البته مساوی یا کمتر
از هزینه پیشنهادی شما) خواهد بود.
میانگین هزینه به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادوردز نمایش داده میشود یکی از معیارهای
مهم اکانت گوگل ادوردز است.
زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را در اکانت گوگل ادوردز خود ثبت کردید، برای شرکت در مزایده گوگل
واجد شرایط خواهید بود.
حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد میکنند (maximum bid) و امتیاز کیفیت (Quality Score)
تبلیغات آنها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد.
زمانی که فردی در گوگل جستجویی انجام میدهد، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای
را اجرا میکند تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده را مشخص کند.
با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام میشود، میتوان گفت که میلیاردها مزایده در هر ماه برگزار
میشود.
در نتیجه این مزایده هاست که کاربران میتوانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و تبلیغ کنندگان
قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل از این طریق درآمد قابل توجهی کسب نماید.
نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد.
هرچقدر Ad Rank تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو نیز بیشتر میشود.
Ad Rank یا همان رتبه آگهی ضریبی از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک و امتیازی است که گوگل برای کیفیت تبلیغ
شما در نظر میگیرد.
پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغتان، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد (CPC) بر
اساس هزینه پیشنهادی تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص میشود.
(یعنی هزینه کلیک پیشنهادی برای تبلیغ رتبه بعدی به علاوه یک سنت) تنها یک استثنا برای این قانون وجود دارد و
آن هم زمانی است که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر
قیمتی (maximum bid) که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید.
امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و آگهیهایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند،
حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت.
افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند میتوانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.
امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر
استفاده میشود.
موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات
کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود.
امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه
تبلیغات و کاهش هزینهها میشود.
رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق میشود.
این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین میشود.
میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده میشود.
امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ
در نتایج جستجوی گوگل را مشخص میکنند.
شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایتهایی
است که به گوگل اجازه میدهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد.
Display Network به شما کمک میکند به بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید.
هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزانتر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است.
برای دسته بندی کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود میتوانید آنها را در کمپینها و ادگروپهای متفاوت
قرار دهید.
در صورتی که کمپینهای گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی ایجاد کنید، احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات
کلیدی شما بیشتر خواهد بود.
به یاد داشته باشید که نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک ادگروپ قرار دهید.
آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دستهبندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در
ادگروپهای مختلف سازماندهی کنید.
روشهای جایگزین دیگری برای CPC جهت پیشنهاد هزینه در گوگل ادز وجود دارد که شامل CPM (هزینه به
ازای هزار نمایش) و CPA یا هزینه به ازای اقدام (مثلا به ازای هر خرید) است.
مزایده CPM هزینه ای است که بر اساس تعداد نمایش (impression) ها تعیین می گردد.
در CPA نیز هزینه بر اساس اقدامات ارزشمند تعریف شده برای کاربر در صفحه فرود یا دیگر صفحات سایت
تعیین میشود.
کلمات یا عبارات کلیدی که تبلیغ کننده بر روی آنها سرمایه گذاری میکند و امیدوار است تبلیغش بر اساس
این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود.
به عنوان مثال اگر شما فروشنده آنلاین کفش هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون کفش
نایک یا کفش اسپورت مردانه سرمایه گذاری کنید.
پژوهش کلمات کلیدی به فرآیند استفاده از ابزار و داده ها برای تعیین بهترین کلمات کلیدی مرتبط اطلاق
میشود.
مرتبط بودن اندازه گیری ارتباط کلیدواژه ها به تبلیغات است.
همچنین مرتبط بودن به منطقی بودن کلمات کلیدی و صفحات فرود تبلیغ شما نیز بستگی دارد.
هر چقدر ارتباط کلیدواژه و تبلیغ بالاتر باشد، نرخ کلیک و امتیاز کیفیت بهبود پیدا می کند.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای
افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است.
بهترین و سریع ترین روش برای سنجش کارایی PPC گوگل این است که عملکرد کمپین خود را با
تبلیغ کننده های مشابه در صنعت خود مقایسه کنید.
ما در وبلاگ سایت کیو siteQ اطلاعات مختلفی درباره بهبود عملکرد کمپین ها منتشر کرده ایم،
برای اطلاعات بیشتر به مقالات سایت کیو siteQ مراجعه کنید.
مطالب خیلی خوبی به اشتراک گذاشتین. به نظرم گوگل ادز یه راه خیلی موثر برای تبلیغات هست. برای اینکه تبلیغات جذاب و گیرایی داشته باشیم نیاز هست بنر گیف طراحی بشه تا تبلیغات رو به خوبی نمایش بده و در نهایت کاربران رو به صفحه مورد نظر هدایت کنه.