سئو

تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد وب سایت شما

تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد وب سایت شما

اهمیتی دارد که در صفحه اصلی گوگل باشیم؟ محتوای سئو شد چطور در رسیدن به این هدف مارا یاری می‌دهد؟

تاثیر سئو در فروش چقدر هست؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه حدود میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود.

بین این‌همه جستجو ۹۱ درصد از کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و وارد صفحات دیگر نمی‌شوند!

فرض کنید شما می‌خواهید از یک سایت فروشگاهی برای خود کفشی سفارش دهید.

با سرچ کردن عبارت خرید کفش آنلاین هزاران سایت مختلف در گوگل بالا می‌آید اما اکثر شما تنها همان صفحه اول گوگل

را مشاهده می‌کنید و از این صفحه تنها ۳ نتیجه اول را بررسی می‌کنید، دلیل این امر این است که کاربران به نتایج اولیه

گوگل اعتماد بیشتری دارند.

حال که از اهمیت رسیدن به نتیجه صفحه اول گوگل را دانستیم این سوال پیش می‌آید که برای رسیدن به صفحه اصلی

گوگل محتوای سئو شد بهتر است یا محتوای سئو نشده؟

پاسخ این سوال محتوای سئو شد است. در این مقاله به این مورد که محتوای سئو شد چیست؟

و انواع روش‌های تولید محتوای سئو شد می‌پردازیم.

 

تاثیر سئو در فروش

سئو یک فرایند زمان بر با نتیجه دائمی است که به شما کمک می‌کند با تولید محتوایی که نکات سئو

تاثیر سئو در فروش

درآن رعایت شده به نتایج برتر گوگل راه یابید و در نتیجه ورودی خود را از گوگل بیشتر کنید.

اما باید بدانید، تمام فرایند سئو فقط برای این است که مخاطب به بهترین مقاله دست یابد و اگر شما

فرایند سئو را به صورت تقلبی انجام دادید و در نتایج گوگل قرار گرفتید اما کاربر از محتوای شما راضی نبود،

گوگل به سادگی متوجه این مشکل خواهد شد و جایگاه شما را به رقیبتان می‌دهد.

پس صرفا محتوای سئو شده ملاک دقیقی برای رتبه بندی شما در گوگل نخواهد بود.

به صورت کلی محتوای سئو شده صرفا یک سری فرایند است که باید در مقالات رعایت کنید تا خزنده‌های

گوگل بتوانند تصمیم بگیرند که آیا این محتوا خوب است یا نه!

بقیه فرایند پیشرفت شما در گوگل به جذب و ماندگاری کاربر در صفحات سایتتان مربوط است.

 

محتوا و بازاریابی محتوا چیست

به تمام پیام‌ها یا آموزش‌هایی که شما در قالب ویدئو، پادکست، تصویر و متن به کاربر ارائه می‌کنید تا به

اهداف مالی یا غیر مالی خود دست پیدا کنید، محتوا می‌گوییم، اما این محتوا به تنهایی کافی نیست!

برای داشتن یک محتوای سئو شده شما باید از قبل با مفاهیم سئو و بازاریابی محتوایی آشنا باشید تا

بتوانید کاربر را ترغیب کنید تا عملی را در وب‌سایت شما انجام دهد.

 

بازاریابی محتوا و تولید محتوای سئو شده

درباره بازاریابی محتوا قبلا یک مقاله مفص نوشتم که اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقاله بازاریابی

محتوا چیست را مطالعه کنید.

اما اگر بخواهم به صورت مختصر توضیحی در این باره داشته باشم باید از اینجا شروع کنم.

همه زندگی و روز و شب ما درگیر کانال‌هایی هستیم که با محتوا مارا احاطه کردند و از ما می‌خواهند در

قبال آن محتوا کاری کنیم.

مثلا: همیشه در گوگل با جست‌وجو برای رسیدن به جواب سوال یا پیدا کردن راه‌حل برای مشکلی که الان

داریم در حال خواند یک محتوای سئو شده هستیم، یا در تلوزیون با دیدن محتوای تبلیغاتی در ذهنمان با برند

جدید روغن آشنا می‌شویم و شاید هم با دیدن اخبار درباره محیط پیرامون خود بیشتر اطلاعات کسب می‌کنیم.

اما این موضوع در تجارت متفاوت است.

برای داشتن یک سایت با رده بالا در گوگل باید محتوای سئو شده آموزشی، خبری و … منتشر کنیم تا کاربر

جست‌وجوگر مارا بیابد و شاید اگر آنقدر خوب باشیم حاضر شود به ما پول بدهد تا مشکلش را حل کنیم.

حالا من می‌خواهم در این مقاله به شما چند نکته طلایی برای داشتن سئو بهتر معرفی کنم تا محتواهای

کاردرستی را در سایتتان منتشر کنید.

 

محتوای سئو شده چه ویژگی‌هایی دارد

جالب شد، فکر می‌کنم خیلی دلتان می‌خواهد تا چند تکنیک فنی بگویم و شما هم همین الآن بروید و بترکونید.

باشه به اونجا هم می‌رسیم!

اما قبلش باید بگم شما باید به‌روز باشید.

آنقدر به‌روز که کاربران برای بالابردن اطلاعات یا پیدا کردن بهترین راه‌حل مشکلشان محتوای سئو شده شما را

بخوانند.

این گام اصلی است و بعد می‌توانید به نکات فنی زیر بپردازید.

 

موضوعات خاص و کاربردی را پیدا کن

قبل از این‌که برید سراغ کلمه کلیدی و سئو مقاله و محتوای خودرا شروع کنید، ببینید چه محتوایی ویروسی

شده و الآن چی بیشتر سرچ می‌شود و سعی کنید محتوای خودرا هرطور شده به آن موضوع ترند جذاب نزدیک

کنید در این صورت شما یک تولید کننده محتوای خلاق می‌شوید.

 

کلمه کلیدی را پیدا کنید تا محتوای خود را سئو کنید

اولین کاری که باید قبل از شروع به نگارش محتوا انجام دهید انتخاب کلمات هدفمند و کلیدی مربوط به موضوع است.

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند، که احتمال اینکه کاربر آن را در گوگل جست‌وجو کند، بیشتر از سایر کلمات است.

کلمه کلیدی می‌تواند متشکل از یک کلمه، چند کلمه و یا یک عبارت باشد.

انتخاب کلمه‌ی کلیدی کار ساده‌ای نیست و ابتدا باید میزان جست‌وجوی کلمه هدف توسط کاربران و همچنین سختی

رقابت کلمه کلیدی را بررسی کنید.

روش معمول و سنتی برای یافتن کلمه‌ی کلیدی مناسب این است که ابتدا راجع به مقاله و محتوایی که می‌خواهیم

برای خودمان یا مشتری بنویسیم کاملا مطالعه و تحقیق کنیم، سپس کلماتی که مناسب به‌ نظر می‌رسد را در یک

لیست بنویسیم و سپس به آنالیز و تحلیل رقبا بپردازیم و بررسی کنیم که در کلمه‌ی کلیدی مورد نظر ما چقدر رقیب

وجود دارد، بعدازآن این نکته را هم نیز بررسی کنیم که میزان سرچ کدام کلمه از سمت کاربران بیشتر از سایر کلمات

است.

درنهایت کلماتی را به‌عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم که رقیب کمتر و میزان سرچ بالاتری دارد.

البته ابزارهای زیادی برای کمک به یافتن کلمات کلیدی وجود دارد مثل: keyword tool. این برنامه برای پیدا کردن

کلمات کلیدی و تاثیر سئو در فروش مورد نیاز شما در مورد یک موضوع خاص شمارا یاری می کند، همچنین ابزار

گوگل ترندز نیز کمک می کند که به مقایسه‌ی چند کلمه‌ی کلیدی بپردازید و میزان سرچ آن را بیابید و از بین آن‌ها بهترین

کلمه را استفاده کنید.

 

مهم‌ترین بخش‌هایی که باید از کلمات کلیدی برای سئو محتوا استفاده کنید

سعی کنید کلمه کلیدی خود را در عنوان سئو استفاده کنید و سپس برای داشتن یک محتوای سئو شد از همان کلمه

کلیدی در بخش‌های نخست مقاله و تیترها نیز استفاده کنید.

اما مراقب باشید طوری از کلمه کلیدی استفاده نکنید که گوگل احساس کند با به‌ کارگیری زیاد کلمه کلیدی در بخش‌های

مختلف متن قصد دورزدن آن را دارید.

اینجاست که ممکن است شما را سخت در نتایج خود به کاربر نمایش دهد.

برای سئو محتوا باید هوشمندانه کلمات کلیدی را در متن قرار دهید و سعی کنید از مترادف‌ها نیز بیشتر استفاده کنید.

 

استفاده مناسب از تگ‌ها برای نوشتن مقاله

شش تگ H1, H2, H3, H4, H5, H6  وجود دارد، از تگ‌ها جهت دسته‌بندی و نظم بخشیدن به محتوا استفاده می‌شود.

دقیقا مانند یک کتاب، همین الآن به یک کتاب فکر کنید.

کتاب یک تیتر دارد که شما را جذب می‌کند و یک عالمه موضوع که می‌خواهد درباره آن صحبت کند.

تیتر اصلی روی جلد کتاب همان تیتر H1 است و تمام موضوعاتی که قرار است درباره آن صحبت شود H2 و باقی زیر

موضوعات H3 و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

برای داشتن یک محتوای سئو شد شما باید به این نکات توجه کنید.

 

درباره تگ‌ها و تاثیر سئو در فروش بیشتر بدانید

تگH1، اولین سر تیتری است که در مقاله استفاده و بعدازآن متن محتوا شروع می‌شود، حتما در تگ H1 از کلمه‌ی کلیدی

استفاده کنید و بیش از یک بار نمی‌شود از این تگ در محتوا استفاده کرد.

سر تیترها شامل تگ‌های H2 تا H6 هستند، حداقل دریکی از این سر تیترها از کلمات کلیدی استفاده کنید، همچنین

سعی کنید در استفاده از تگ‌ها ترتیب را رعایت کنید.

بهتر است بعد از هر پاراگراف 200 کلمه‌ای از یک سر تیتر استفاده کنید.

اما برای استفاده از تگ H2 برخلاف گفته خیلی از نویسندگان محتوای سئو شد محدودیتی وجود ندارد.

 

توضیحات متا Meta Description

Meta Description درواقع خلاصه‌ای از محتوای نوشته شد است.

توضیحات متا در نتایج جست‌وجو‌های گوگل‌قابل دیدن است، به‌عنوان‌مثال شما وقتی عبارتی را سرچ می‌کنید، گوگل به

شما سایت‌های برتر را نشان می‌دهد، که این سایت‌ها با یک توضیحات بزرگ آبی‌رنگ که زیر آن یک خط توضیح خاکستری

رنگ نوشته‌شد را نشان می‌دهد.

این توضیحات خاکستری‌رنگ همان Meta Description است.

توضیحات متا بهتر است بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر نباشد و از کلمه‌ی کلیدی در آن استفاده کنیم.

این توضیحات خلاصه اگر جذاب نوشته شود به بازدید سایت کمک می‌کند.

تگ توضیحات متا را بازدیدکنندگان سایت نمی‌بینند و از آن فقط برای درک و کمک به موتورهای جست‌وجو استفاده می‌شود.

اگر چکیده‌ای برای محتوای سئو شد ننویسید، گوگل در هر بار نمایش، بخشی از متن را به‌عنوان خلاصه محتوا نشان می‌دهد.

 

محتوای اختصاصی و یونیک را برای تاثیر سئو در فروش با جدیت بنویسید

از محتوای کپی بپرهیزید سعی کنید حتما محتوای اختصاصی خود را بنویسید و از محتوای کپی شد از سایت‌های دیگر استفاده نکنید.

محتوای کپی باعث می‌شود که توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شوید.

سعی کنید محتوای منحصربه‌فرد، کامل و با استفاده از اصول نگارشی بنویسید.

این کار هم ارزش و کیفیت محتوای شمارا نزد کاربر بیشتر می‌کند و هم بخش مهمی از مراحل نوشتن محتوای سئو شد است.

 

طول محتوای تولید شد برای تاثیر سئو در فروش

گوگل طول محتوا را بررسی می‌کند و وب‌سایت‌هایی که محتوای طولانی‌تری داشته باشند ازنظر گوگل کامل‌تر هستند،

به‌طور متوسط پیشنهاد می‌شود که طول کلمات در یک مقاله بین 1000 تا 2000 کلمه باشد.

ازنظر گوگل این محتواها، محتواهای خوبی هستند.

محتوای کوتاه ازنظر گوگل کم کیفیت و کم‌ارزش است و من پیشنهاد می‌کنم حتی بیشتر از 2000 کلمه بنویسید و سایت

خود را پر از محتواهای مادر کنید.

 

ایجاد ارتباط معنایی بین عنوان و توضیحات محتوا

یکی از عوامل بسیار مهم در بهبود رتبه سایت در سرچ گوگل ارتباط معنایی عنوان با محتوا است.

اطمینان داشته باشید برای هیچ کاربری خوشایند نیست که کلمه‌ی آموزش رایگان زبان انگلیسی را سرچ کند و

وقتی وارد صفحه شد با تبلیغ فروش لپ‌تاپ مواجه شود!!
پس از گول زدن کاربر بپرهیزید چراکه گوگل برای کاربران خود اهمیت زیادی قائل است و اگر متوجه همچون خطایی

شود شمارا جریمه می‌کند. حالا یک تقلب به شما برسانم.

اگر سعی کنید از عنوانی استفاده کنید که خیلی جذاب و نا متعارف اما ضد محتوای اصلی نباشد، شما ورودی

بیشتری از گوگل می‌گیرید و ممکن است در پیشنهادهای گوگل در نرم‌افزار گوگل در موبایل‌ها به کاربرانی که در

جست‌وجوی محتوا شما هستند نمایش داده شوید و در نتیجه همان اول کار به رایگان مقدار زیادی کاربر جذب کنید.

مثلا به این عنوان دقت کنید: ( تولید محتوا به روش دزدان دریایی) جالبه نه؟!

 

استفاده از تصاویر، ویدئو و صدا برای تاثیر سئو در فروش با محتوا بهتر

یکی از دلایل محبوبت دیجیکالا منتشر کردن ویدئوهای نقد و بررسی تلفن همراه و دوربین‌ها به صورت ویدئویی بود.

اکثر کاربران علاقه دارند تا جای این‌که زمان زیادی سپری کنند و یک مطلب طولانی را مطالعه کنند، دوست دارند

یک فایل صوتی یا ویدئویی گوش کنند و ببینند.

برای اینکه محتوای شما برای کاربر جذاب به نظر برسد و کاربر را خسته نکند بهتر است از محتوای ویدیویی و تصاویر

جذاب در محتوای نوشته‌شده استفاده کنید.

همچنین اگر از محتوای ویدیویی و تصویری، در متن محتوای خود استفاده کنید بسیار به سئوی سایت شما کمک می‌کند.

محتوای ویدیویی شما می‌تواند خلاصه‌ای از مطالب نوشته‌شده‌ی شما باشد.

تصاویر استفاده‌شده در محتوا هم باید مرتبط با محتوا باشد، توضیحات ALT نیز برای تصاویر لازم است تا گوگل بتواند

به‌راحتی متوجه موضوع تصاویر شود.

بهترین راه‌حل این است که نام تصاویر همان توضیحات ALT تصاویر باشد.

البته به این نکته توجه کنید که حجم بالای ویدیو و تصاویر می‌تواند باعث کاهش سرعت سایت شود که خود عاملی

منفی برای سئو است.

پس بهتر است از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت اما کم‌حجم استفاده کنید.

 

لینک‌های داخلی

لینک داخلی یعنی لینک دادن به صفحاتی دیگر از سایت خودتان، به سایر محتواهای مرتبط سایت لینک داخلی بدهید

این کار باعث می‌شود ارتباط معنایی بین این صفحات ایجاد شود.

با لینک‌ سازی داخلی گوگل زودتر متوجه مقاله و محتواهای جدید شما می‌شود.

این‌یکی از بخش‌های موثر در محتوای سئو شد است بنابراین آن را بسیار جدی بگیرید.

 

لینک خارجی

لینک خارجی یعنی لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر می‌دهید یا از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید.

سعی کنید به وب‌سایت‌ها‌ی مرتبط و معتبر لینک بدهید، لینک دادن به سایت‌های غیر معتبر ارزشی در سئو ایجاد نمی‌کند.

 

از داده های ساختار یافته برای توصیف محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید

داده‌های ساختاریافته به مجموعه کدهایی گفته می‌شود که دارای فرمت مخصوص به خود هستند و به شیوه‌ای نوشته

می‌شوند، که قابل‌فهم برای موتورهای جست‌وجو باشد.

 

ارتباط داده‌های ساختاریافته (Structured Data) با محتوای سئو شد چیست؟

داده‌های ساختار یافته یعنی شما اطلاعاتی را کسب می‌کنید که احتمالا درکش برای کاربران و افراد عادی سخت است

و شما با ساختاری ساده‌تر و بیانی قابل درک شروع به تولید محتوای آموزشی برای کاربر خود می‌کنید.

در چند سال اخیر داده‌های ساختاریافته اهمیت بسیاری پیداکرده است و بسته به نوع محتوای خود می‌توانید داده‌های

ساختاریافته‌ی مرتبطی را برای توصیف هرچه بهتر محتوای خود استفاده نمایید.

 

مطالب خوانا بنویسید

محتوای یونیک و منحصربه‌فرد به‌تنهایی کافی نیست، خوانا و قابل‌فهم بودن و ساختار مناسب باعث رضایت خواننده‌ی

مطلب می‌شود.

دقت کنید مطلبی که می‌نویسید نه خیلی ساده و عامیانه باشد و نه خیلی تخصصی و سنگین، البته این مطلب

بستگی به مخاطب هدف شما هم دارد به‌عنوان‌مثال نوشتن محتوا‌ی تخصصی برای متخصصین حوزه‌ی آی تی با

نوشتن محتوای غیرتخصصی برای عموم فرق می‌کند.

با رعایت نکاتی مثل نوشتن پاراگراف‌های کوتاه، استفاده از فونت‌های خوانا و نسبتا درشت، فاصله‌گذاری مناسب

بین پاراگراف‌ها، استفاده از جملات کوتاه می‌توانید مطلبی مناسب برای محتوای سئو شد خود بنویسید.

 

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین اهداف محتوای سئو شد رضایت کاربر است، رضایت کاربر زمانی حاصل می‌شود که با سرچ کردن

در مورد موضوع موردنظر خود خیلی سریع و راحت به خواسته‌ی خود برسد.

همان‌طور که می‌دانید رضایت کاربران برای گوگل بسیار مهم است و گوگل با توجه به الگوریتم هایی که دارد به‌راحتی

می‌تواند تشخیص دهد که کاربر از محتوای شما رضایت دارد یا خیر.

محتوای سئو شد از بخش‌های فرایند سئو داخلی محسوب می‌‌شود که هدف آن ارائه‌ی محتوای موردنظر کاربران

به بهترین شکل است.

طبق بیانیه گوگل شما باید چیزی را به کاربران بدهید که به دنبال آن هستند.

قبل از منتشر کردن هر محتوا باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از

کلمات کلیدی مترادف در ادامه‌ی محتوا استفاده‌شده باشد.

بعد از آن به زیباسازی و غنی‌سازی محتوا بپردازید و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید.

سپس تا آنجا که می‌توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید و با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

تمام این فرایندها باعث می‌شود فرایند سئوی وب‌سایت شما، باعث افزایش فروش‌تان شود. (تاثیر سئو در فروش)

چرا که کاربر بیشتر به نتایج اول گوگل اعتماد می‌کند.

در صورت نیاز میتوانید سئو سایت خود را به سایت کیو siteQ بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دو =