آموزش

استراتژی تولید محتوا چیست و چرا مهم است

استراتژی تولید محتوا چیست و چرا مهم است

اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، احتمالا برای شما سوال شده که استراتژی تولید محتوا چیست و چرا برای کسب‌و‌کار شما مهم است.

اینترنت یک فرصت عالی و فوق‌العاده برای تمامی افراد ایجاد کرده است که کسب‌و‌کار خود را در یک رسانه راه‌اندازی کنند و در آن مخاطب خاص خود را جذب نمایند. در واقع با انجام این کار می‌توان درآمد خود را افزایش داد. بسیاری از افراد به سراغ تولید محتوا می‌آیند اما نتیجه خوبی دریافت نمی‌کنند. دلیل این موضوع، مشخص نکردن نقشه و یک راه درست و صحیح در ذهنشان است که باعث شده استراتژی مناسب برای تولید محتوای کسب‌و‌کار خود نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم به استراتژی محتوا بپردازیم تا بتوانید از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

استراتژی تولید محتوا چیست

استراتژی تولید محتوا یعنی، اداره و تولید محتوا در حالی که استراتژی آن بر محدوده بازاریابی تمرکز دارد. پس استراتژی به معنی، یک طرح یا مجموعه‌ای از روش‌ها برای رسیدن به یک هدف خاص است. قطعا کاربرد آن در بازاریابی محتوا، به منظور ایجاد مخاطبی است که کسب‌وکار شما را رونق دهد. زمانی که از استراتژی محتوا صحبت می‌کنیم، هدفمان برنامه‌ریزی است. زیرا محتوا از ابتدای تولید تا لحظه پایانی انتشار لازم است که حتما مدیریت و کنترل شود. پس وظیفه اصلی استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت آن است.

دلیل استفاده از استراتژی محتوا

اگر کسب‌وکار شما بدون استراتژی باشد، متوجه نخواهید شد کارهایی که انجام می‌دهید در جهت بهبود و پیشرفت کسب‌وکارتان است یا نه! در ادامه ضرورت استراتژی تولید محتوا را برای شما توضیح خواهیم داد تا به درک بسیار بهتری از این موضوع برسید.

زمانی که شما چندین مشغله در روز دارید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید که برای انجام کارها از کجا شروع کنید. پس به همین علت دچار سردرگمی و استرس خواهید شد. استراتژی محتوا به شما کمک خواهد کرد که از این سردرگمی خارج شوید. در نتیجه هدف اصلی از نوشتن استراتژی محتوا، تعیین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا کارها را با نظم و دقت بیش‌تری انجام دهید.

مزیت‌های استراتژی محتوا

مزیت‌های استراتژی محتوا بسیار زیاد است و همچنین نتیجه تضمین شده‌ای را به بازاریابی محتوا می‌دهد. این مزیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنید.

تولید محتوای هدفمند

هر محتوا باید در جهت یک یا چند هدف بزرگ‌تر بازاریابی، تولید و ارائه شود. درنتیجه باید هدف خود را از نوشتن یک مقاله و… مشخص کنید. لینک سازی، به دست آوردن رتبه برتر در موتور جستجو گوگل، ایجاد مشارکت اجتماعی، به شما کمک می‌کند تا محتوا خود را با اصول و هدفی درست پیش ببرید.

بهینه‌سازی و سئو سایت

انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت به موتورهای جستجو محتویات داخل صفحه را معرفی می‌کند و باعث ارتقا رتبه سایت می‌شود. شما از طریق رپورتاژ آگهی که شیوه نوین در بازاریابی دیجیتال است، می‌توانید در بهبود سئو وب‌سایت خود نقش بسیار موثری داشته باشید.

یکپارچگی محتوا

یکپارچگی محتوا به شما در آغاز فرآیندها، مشاهده لیست وظایفی که به کاربر مرتبط است یا همان لیست انتظار و… می‌تواند کمک بسیار زیادی کند. بنابراین به موضوع یکپارچگی محتوا، توجه ویژه‌ای کنید.

برتری و کسب‌ جایگاه مناسب

هر برند یا شرکتی در حوزه و حرفه کاری خود نیاز دارد که جایگاه مناسبش را پیدا کند و از رقبا خود جلو بزند تا بتواند در میان مشتریان شناخته شود. شما با داشتن یک استراتژی محتوا، می‌توانید خیلی سریع نسبت به رقبای خود برتری یابید و به جایگاه مناسبی برسید. البته این فرایند ممکن است چند ماه طول بکشد. بنابراین انتظار نداشته باشید در یک شب، به این برتری و جایگاه برسید.

افزایش موفقیت‌ها و رونق کسب‌وکار

استراتژی محتوا به شما راهنمایی می‌کند تا با برنامه‌ای منظم و دقیق در جهت رسیدن به موفقیت را بیابید و در حرفه خود به موفقیت بیش‌تری دست پیدا کنید. همچنبن با استراتژی محتوا زمان صرف شده برای تولید محتوا بسیار کاهش می‌یابد و شما می‌توانید انرژی و وقت خود را به کارهای دیگر در جهت رونق کسب‌وکارتان صرف کنید.

چگونه استراتژی محتوا بسازیم

در قسمت زیر، فهرستی از گام‌های رسیدن به استراتژی تولید محتوا را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

  • تعیین آمادگی ذهنی
  • هدف گزاری صحیح
  • توصیف برند به بهترین شکل ممکن
  • ارائه محصولات و خدمات
  • شناخت مشتریان هذف
  • تحلیل و بررسی رقبا
  • تحقیق کلید واژه کلیدی
  • مشخص کردن نقشه راه و سفر
  • تولید محتوای اصولی و با کیفیت
  • کانال‌های توزیع محتوا
  • تقویم محتوا
  • شاخص‌های عملکرد
  • تدوین استراتژی

اگر بخواهیم موارد گفته شده را در به طور خلاصه بیان کنیم و در مورد آن‌ها صحبت کنیم، پنج مرحله زیر می‌تواند در موفقیت استراتژی محتوا نقش موثری داشته باشد که هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم.

شناخت کسب‌وکار خود

پاسخ به سوال‌هایی از جمله، هدف ما چیست؟ تلاش ما برای رفع کدام نیازهای مشتریان است؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ما در کسب‌وکارمان چیست؟ و…. به شما کمک می‌کند تا به درک کامل و درستی از کسب‌وکار خود برسید. اگر سعی کنید که پاسخ قانع کننده و محکمی برای این سوال‌ها داشته باشید، استراتژی اصولی و درستی را آغاز کرده‌اید.

شناسایی مخاطب هدف

برای این که رضایت مخاطبان و مشتریان خود را جلب کنید، لازم است که به کیفیت کالا و محتوا تولید شده بسیار دقت کنید. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و از علاقه آن‌ها اطلاعات جمع آوری کنید. اینگونه می‌توانید خیلی بهتر و تاثیرگذارتر از قبل کار کنید. چرا که به یک شناخت کامل‌تری از مشتریان هدف خود رسیده‌اید.

تولید محتوای با کیفیت

کاری که لازم است برای استراتژی محتوا برند خود انجام دهید این است که یک محتوای با کیفیت، متفاوت و ارزشمند تولید کنید. محتوا شما نباید به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان زمان مطالعه و بررسی آن با محتوا کپی شده روبه‌رو شوند. در این صورت شما به راحتی مخاطبان خود را از دست می‌دهید و در مدت زمان کوتاهی از میدان رقابت در بازار هدف خود حذف می‌شوید.

تدوین یک استراتژی ویژه برای کسب‌وکار

یک استراتژی مناسب برای کسب‌وکار خود پیدا کنید. در واقع با انجام این کار خیلی سریع‌تر می‌توانید مسیر موفقیت را طی کنید. تدوین یک استراتژی محتوا به شما در شناخت بهتر از بازاریابی محتوا کمک می‌کند. همچنین تنظیم استراتژی درست و صحیح کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نتیجه را مورد بررسی قرار دهید

روند پیشرفت استراتژی محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. شما با کمک ابزارهای مختلف می‌توانید موفقیت و پیشرفت استراتژی محتوای خود را بررسی کنید و در نتیجه درک بهتری از عملکرد نتایج خود پیدا خواهید کرد. پس می‌توانید با بررسی آمارهای مختلف، استراتژی‌ خود را اصلاح کنید و روزبه‌روز حرفه‌ای‌تر از قبل کار کنید.

تاثیر استراتژی محتوا در رتبه‌بندی گوگل

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل می‌توانند ارتباط میان کلمات و جمله‌ها را درک کنند و متوجه شوند که محتوا تولید شده در وبلاگ و سایت در چه زمینه و موضوعاتی ارائه شده‌اند و از چه کیفیتی برخوردار هستند. به همین دلیل هرچقدر که محتوا شما از درجه کیفی بالاتری برخوردار باشد رتبه شما در گوگل بهتر خواهد شد.

هدف از استراتژی محتوا

هدف اصلی از استراتژی محتوا، ایجاد محتوا معنادار، منسجم، کاربردی، جذاب و پایدار است. استارتژی محتوا باعث می‌شود، تا هرچیزی که از قبل وجود داشته، آنچه که باید تولید شود و از همه مهم‌تر دلیل ایجاد آن را مورد برسی و شناسایی قرار دهید.

نتیجه‌گیری

استراتژی شما را از سردرگمی نجات می‌دهد و شما را برای رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. امیدواریم با این مقاله آموزشی از سایت mBm به شما عزیزان کمک کرده باشیم و در نهایت به درک درستی از استراتژی محتوا رسیده باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =