مشاوره رایگان دریافت کنید !
ما هم اکنون آماده پاسخگویی هستیم!
برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.
siteQ
طراحی سایت ، سئو ، تولید محتوا ، گرافیک ، سوشال مدیا و...
برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.
طراحی سایت ، سئو ، تولید محتوا ، گرافیک ، سوشال مدیا و...
چرا کسب و کار اینترنتی ایقدر پرطرفدار شده؟ آیا یک جو کاذب است یا حقایقی در آن نهفته؟
در این روش نیاز به شرکت،فروشگاه یا مغازه نخواهید داشت و صرفاٌ هزینه اولیه راه اندازی سایت را دارید که ناچیز است و سرمایه ی زیادی نمی خواهد. شما می توانید با سایت سازهای رایگان سایت را راه اندازی کنید و بعد سایت را به ترافیک قابل قبولی برسانید و کسب و کار آنلاین خود را مدیریت کنید. این در حالی که برای راه اندازی کسب و کار حضوری هزینه مغازه مناسب و فضای مناسب برای کار یکی از چالش های پیش روست.
اگر شما محصولات یا خدمات خود را د رمحیط اینترنت بفروشید خیلی راحت تر و در زمان کمتر می توانید بازاریابی اینترنتی داشته باشید و مشخصات محصول خود را در اختیار مشتریان قرار دهید در حالی که در کسب و کارهای حضوری این کار هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین خدمات به مشتریان و رضایت آنها کمی سخت تر است.یکی از ابزارهای موفق در هر کسب و کاری یک بازاریابی قوی و موفق است. به جرات می توان گفت که پتانسیل بازاریابی اینترنتی بسیار بالاتر از دیگر بازاریابی هاست و راحت تر می توان در آن ورود کرد در ادامه به تمام مزایای این بازاریابی اشاره می کنیم.
شاید باور نکنید اما بهترین مزایای کسب و کار اینترنتی استفاده از بازاریابی اینترنتی در کسب و کار آنلاین است که بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر از تبلیغات آفلاین می باشد. شما با کمی هزینه در استراتژی های بازاریابی همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، رپرتاژآگهی و … می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید. بسیاری از رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام هم کمک زیادی به رشد کسب و کار شما می کنند.
هر کسب و کاری باید ارزیابی از کیفیت و چگونگی رشد و پیشرفت یا تنزل خود داشته باشد اما سوال اینجاست چگونه؟ در کسب و کارهای سنتی ارزیابی کاری سخت تر و پیچیده تراست. شما باید تحقیق کنید و ببینید برای هر تبلیغ که انجام داده اید چقدر بازخورد دریافت کرده اید. آیا اثری برای کسب و کار شما داشته یا نه؟ فکر می کنید چقدر سخت است! قضاوت با شما! حالا بهتر است سری هم به ابزارهای بازاریابی آنلاین بزنیم و اوضاع را بررسی کنیم خوب در کسب و کار های اینترنتی می توان دقیقاً ردیابی کنیم و ببینیم مشتریان از کدام مسیرهای بازاریابی بیشتر ورود داشته اند و همه ی اینها به لطف برخی از ابزارهای آنلاین قابل رصد هستند از جمله گوگل آنالیتیکس.
در بازاریابی سنتی شما تبلیغی را در یم نشریه یا مجله چاپ می کنید اما واقعیت این است متوجه نمی شوید که چه افرادی بیشتر به محصول یا خدمات شما علاقمند هستند بیشتر افراد جوان، نوجوان و یا عموم مردم علاقه دارند. اما در بازاریابی اینترنتی می توان تعیین کرد چه افرادی و با چه میزان علاقه هستند. به طور مثال در بازاریابی ایمیلی می توان افراد با رده های علاقمندی متفاوت را شناخت و برای هر کدام محصول مناسب او را تبلیغ کرد.
بازده و بهروری بیشتر همچنین بازگشت سرمایه ی زودتر این نوع کسب و کار را هر روزه محبوب تر می کند.
مشتریان شما به راحتی و در هر زمان می توانند به کاتولوگ محصولات یا خدمات شما دسترسی داشته باشند و حتی میزان استفاده یا رضایتمندی بقیه را ببینید.
از طریق فروشگاه اینترنتی شما می توانید هر زمان که بخواهید درجریان آخرین اطلاعات میزان فروش، موجودی انبار، میزان علاقمندی، گردش مالی و … قرار بگیرید.
در کسب و کارهای سنتی زمان های زیادی صرف امور تکراری می شود و مدیریت زمان و اتلاف انرژی بیشتر است در حالی که از مزایای کسب و کارهای اینترنتی می توان کارها خودکار بودن کارها مثل صدور فاکتور، پرداخت، حسابداری و … که در وقت و انرژی شما صرفه جویی می شود. شما می توانید مدیریت زمان را بهتر در کسب و کار خود داشته باشید.
تصور کنید می خواهید ویترین مغازه را به روز کنید چقدر زمان بر و هزینه بر است! تغییرات آدرس و محل کار چه لطمه ای می تواند به کسب و کار شما وارد کند! این درحالی است که در کسب و کار آنلاین با کم ترین هزینه و در راحت ترین حالت این کار امکان پذیر است که مهم ترین مزایای یک کسب و کار اینترنتی است.
ارتباط و داشتن شبکه گسترده همکاران به کسب و کار شما بسیار کمک می کند فکر کنید در کسب و کار سنتی این کار چقدر امکان دارد! اما در کار آنلاین ساخت این ارتباط و گستردگی و ارتقاء آن کار چندان سختی نیست.
همانطور که در قبل هم گفته شد انجام شدن امور به صورت خودکار برای شما زمان مفیدتر به همراه خواهد داشت و شما مجبور نیستید بیشتر وقت خود را در ترافیک یا صرف کارهای تکراری کنید. همین موضوع د رکیفیت زندگی شما اثر می گذارد و آرامش بهتری برایتان رقم می زند.
افرادی که به شکل سنتی چندین کسب و کار را مدیریت می کنند می دانند که اداره کردن همزمان چند کسب و کار بسیار سخت و طاقت فرساست. اگر نگاهی بهتر داشته باشیم از مزیت های خوب کار آنلاین همین راحت تر اداره کردن چندین کسب و کار است و افزایش درآمد بالاتر است. البته دوستان عزیزم پیشنهاد می کنم اول یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنید و رشد دهید و سپس به فکر راه اندازی کار آنلاین دیگر باشید.
در روش کسب و کار اینترنتی فرد می تواند مدیریت کامل روی هر قسمت از کسب و کار خود داشته باشد مثل مدیریت مالی و مدیریت مشتری ها و مشتریان فعال و شناسایی آنها، مدیریت محصولات و تخفیفهای متفاوت به مناسبت های مختلف و هر چیزی که یک مدیر باید مدیریت کند به راحتی امکان پذیر است.
با اتوماتیک کردن وب سایت می توان در آمد زایی آن را در هر زمان پیش برد و معنای آن این است که حتی موقع خواب هم می توان درآمد داشته باشیم این کار بسیارموثر است و شما را محدود به زمان خاصی برای درآمد نمی کند این یعنی برد زیاد در کسب و کار اینترنتی خود.
با وب سایت می توان در هر مکان کسب و کار اینترنتی را پیش برد و معنای آن این است که حتی در سفر هم می توان درآمد داشته باشیم و مشتریان شما می توانند در ایران یا حتی خارج از ایران باشند این مزیت خیلی بالایست که می تواند مشتریان زیادی برای شما به همراه داشته باشد.
در کسب و کار اینترنتی می توان به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشیدو علاوه بر فروش و ارائه خدمات، نیازهای دیگر مشتریان را شناسایی کرد و متناسب با آنها کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.
از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی این است که نیاز نیست واسطه دشته باشیم هم برای فروشنده و هم برای خریدار یعنی برد برد متقابل چون فروشنده می تواند قیمت بهینه تری داشته باشد و خریدار هم با قیمت مناسب تر ی نسبت به کسب و کار حضوری اقدام به خرید می کند.
روزانه تعداد کاربران به طور قابل توجی افزایش می یابد و متقابلاٌ کسب و کار اینترنتی هم رشد چشمگیری پیدا کرده اند و این صنعت روز به روز بیشتر از قبل شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.
در کسب و کار اینترنتی هزینه پایین است و فروش بالاست در نتیجه شما جذب مشتری بیشتری نسبت به کسب و کار حضوری دارید و همین امر باعث می شود سود بیشتری کسب کنید.
از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی این است که فقط شما برای فروش محصولات یا خدمات خود نیاز دارید در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید چون بیشتر کاربران در صفحه اول گوگل به دنبال نیاز خود هستند از این رو حضور در صفحه اول گوگل تضمین خرید و سود شماست.(سئو)
معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟
در پاسخ باید گفت بله برخی معایب آن عبارتند از:
1- نداشتن اعتماد مشتریان
چون مشتری و فروشنده یکدیگر را نمی بینند اعتماد کمی سخت تر است. برای انجام برخی معامله ها یک دیدار حضوری لازم است یا باید کالا حتماً امتحان یا لمس شود و این یکی از چالش های فضای مجازی است.
2- حس نداشتن امنیت
هنوز هم عده ی بسیاری اینترنت را ناامن می دانند و حس ربودن اطلاعات آنها یا هک حساب های بانکی یکی دیگر از موانع روبروی کار آنلاین است.
3- ایجاد اختلال در اینترنت
مشکلات شبکه های مجازی مثل قطعی، توسعه زیر ساخت های مخابراتی می تواند اثرات مخربی بر کسب و کارهای اینترنتی بگذارد.
4- کالاهای خاص
بسیاری از محصولات امکان جابه جایی به نقاط دور را ندارند مثلاً مواد غذایی فاسد شدنی یا کلاهایی که بزرگ هستند و امکان جابه جایی به مناطق دور دست را ندارند.
برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟
در کسب و کار اینترنتی باید استراتژی کسب و کار داشته باشید و تنها راه موفق شدن در این حوزه تلاش و صبر و مشاوره خوب در این راستاست.
در این راه باید به فکر درآمدزایی نباشید به فکر اعتمادسازی باشید و مطمن باشید به همراه آن درآمدزایی هم می آید. درکسب و کار اینترنتی باید تعامل و ارتقاء ارتباط با مشتریان وتقدیر از آنها و دادن امتیازات ویژه برای مشتریان وفادار در نظرگرفت.
اطلاع رسانی به مشتریان از طریق ایمیل مارکتینگ یا دیگر ابزارها مانند تلگرام یا اینستاگرام برای خدمات یا فروش محصولات اینترنتی راه موثری برای فروش موفق است.
مطمئن باشید شما هم با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می توانید تنها با روزی چند ساعت وقت و انرژی ماشین پول سازی خود را فعال کنید.
شما هم می توانید دراین راه به مقصد نهایی خود برسید.